• Domů
  • Novinky
  • ŠKODA AUTO dosáhla důležitých milníků ve výrobě vozů a komponentů
ŠKODA AUTO dosáhla důležitých milníků ve výrobě vozů a komponentů

› Celosvětově bylo vyrobeno 750 000 vozů ŠKODA KODIAQ
› V hlavním závodě v Mladé Boleslavi vznikl čtyřmiliontý motor EA211
› Celkový počet převodovek aktuální generace dosáhl 15 milionů

Mladá Boleslav, 10. listopadu 2022 – ŠKODA AUTO oslavila od začátku měsíce dosažení tří důležitých mezníků v oblasti výroby: V závodě v Kvasinách opustil výrobní linku 750 000. model ŠKODA KODIAQ. Kromě toho automobilka dodala 4 miliony motorů EA211 a dosáhla hranice 15 milionů vyrobených převodovek aktuální generace. Oba komponenty se montují i do vozů dalších značek koncernu Volkswagen.

„Tyto tři milníky v oblasti výroby jasně dokazují vysokou výkonnost našich zaměstnanců. Impozantní čísla dokládají, že naše modely mají po celém světě skvělou odezvu a dovedou svou vysokou spolehlivostí přesvědčit v každodenním provozu. Zároveň se v uplynulých letech výrazně zvýšil význam naší výroby komponentů pro koncern Volkswagen. Blahopřeji kolegům k dosaženým úspěchům, které jsou v těchto obtížných časech nejlepší motivací, abychom se naplno pustili do dalších výzev.“


Michael Oeljeklaus, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Výroby a logistiky


750 tisíc vozů ŠKODA KODIAQ
Modelem ŠKODA KODIAQ zahájila česká automobilka ofenzívu modelů kategorie SUV. Své vrcholné SUV uvedla na trh během podzimu 2016 a od té doby vzniklo již tři čtvrtě milionu exemplářů. V loňském roce společnost představila modernizované provedení úspěšného modelu, který se na přání dodává i v sedmimístném provedení. Vůz s pořadovým číslem 750 000 sjel z linky v Kvasinách, kde automobilka vyrábí také modely KAROQ, SUPERB a SUPERB iV.

4 miliony motorů EA211
Motory typu EA211 vyrábí ŠKODA AUTO ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi od roku 2012 a nyní společnost dosáhla hranice čtyř milionů vyrobených kusů. Téměř 700 zaměstnanců zhotoví přibližně 2500 agregátů za den. Motor s hliníkovým blokem vzniká v tříválcových variantách 1,0 MPI, 1,0 MPI Evo, 1,0 TSI a 1,0 TSI Evo a jako čtyřválec 1,6 MPI a 1,4 TSI. Tyto jednotky se dodávají nejen do automobilů ŠKODA, které se vyrábějí v České republice, ale vyvážejí se do celého světa pro montáž do dalších vozů koncernových značek Audi, Volkswagen a SEAT.

15 milionů převodovek aktuální generace
ŠKODA AUTO také v těchto dnech vyrobila 15miliontou převodovku aktuální generace. Manuálních převodovek MQ/SQ100, které se vyrábějí v Mladé Boleslavi, vznikly od roku 2011 více než 2 miliony kusů. ŠKODA AUTO používá v současnosti toto ústrojí v modelu FABIA a montuje se i do vozů dalších značek koncernu Volkswagen. Větších pěti- a šestistupňových manuálních převodovek typu MQ200 vyprodukovala česká automobilka od roku 2001 téměř 8,5 milionu. Určeny jsou pro řadu různých modelů ŠKODA, k nimž patří i moderní vozy KUSHAQ nebo SLAVIA z indického závodu v Púně. Převodovky tohoto typu rovněž spolehlivě slouží v modelech ostatních koncernových značek. Další převodovky vznikají v závodě ŠKODA AUTO ve Vrchlabí: od zahájení výroby v roce 2012 zde opustily výrobní linku více než 4 miliony automatických přímo řazených ústrojí DQ200. I ty vedle modelů české automobilky nacházejí uplatnění ve vozech dalších koncernových značek.